



Afgelopen dinsdag was ik in Emmen. Ik mocht daar een lezing geven over Beelddenken voor de gastouders van 4Kids. Een hele belangrijke avond dus, want de kennis over Beelddenken wordt nu wel breder gedragen, maar er zijn nog steeds veel kinderen die niet weten wat de kracht van Beelddenken inhoudt en hoe ze dan met een andere manier van leren toch mee kunnen komen in het talige onderwijs.
Het was een goed bezette lezing. Er waren 18 gastouders aanwezig die zeer geïnteresseerd en met een zeer betrokken houding de lezing volgde. Er was veel interactie, vragen en voorbeelden. Het feit dat ik zelf beelddenker bent, maakt het gemakkelijk om met voldoende praktijkvoorbeelden te komen. Maar het is natuurlijk net als in het echte leven, de ene beelddenker is de andere niet. Dus het belangrijkste is om goed te luisteren en te begrijpen hoe het hoofd van een ander werkt. Kennis van beelddenken werkt dan vooral handig om te begrijpen in welke processen de hersenen werken. Bij de beelddenker heeft de rechterhersenhelft de voorkeur voor informatie verwerking. En laat dat nou net niet de hersenhelft zijn die zich met taal bezig houdt (dat is namelijk de linker hersenhelft). Stress heeft nog een versterkende factor.
Heb je het vermoeden dat jij of je kind beelddenker is: klik dan hier op de link en doe de indicatie – test vanuit de methodiek van Ik-leer-anders© en doe de test. Wil je vrijblijvend meer informatie? Bel of mail mij dan vanuit mijn contactformulier.